Vi er i øjeblikket igang med en større opdatering af sitet så der kan være visse mangler

  1. Mærke Alpina
  2. Model Alpina D3 Tuning
  3. 3
    Motor & Årgang Vælg motor & årgang
  4. 4
    Kontakt Bestil tilbud

Alpina D3 Tuning

Vælg årgang og model

Prisen indeholder  : 

 

Individuel Tilpasning af motor styrings systemet til højere Ydelse

Indkøring på 2Hjuls Rullefelt med gentagne målinger og justeringer for optimal resultat

Diagnose test samt logs af motor parametre

 

EXTRA tillæg :

2 Hjuls trukne Biler under 299Hk koster 400Kr oveni den annoncerede pris

2 Hjuls trukne Biler over 300Hk koster 1000Kr oveni den annoncerede pris  

4X4 Biler optil 499HK koster 1600Kr oveni den annoncerede pris 

ALLE Biler over 500HK koster 2500Kr oveni den annoncerede pris 

 

Alle HESS Stage 1 optimeringer er individuelt designet og skræddersyet til lige netop din bils motor, på vores rullefelt, og resultaterne af Effekt (HK) og drejningsmoment (NM) kan variere lidt fra bil til bil. Derfor er de angivne Effekt (HK) og drejningsmoment (NM) kun en indikation. Efter Optimeringen måler vi den nøjagtige Effekt (HK) og drejningsmoment (NM) på din motor, som selvfølgelig Printes og udleveres.

 

 

Der er mulighed for tillægsydelser. Se her.


Det er en stor hjælp hvis du i besked feltet oplyser nummerplade eller stel nummer Hvis du har yderligere spørgsmål, så kontakt os for info

Stage 1:

Individuel programmering/indkøring af motorstyring på rullefelt, hvor tuningen er tilpasset den enkelte bil.

Tuningen forløber således : 

  1. Kontrol af bil på rullefelt med diagnose udstyr (med log af kerne parametre)
  2. Måling af bilens effekt Hk/Nm før tuning på rullefelt
  3. Udlæsning af Originalt motor program
  4. Redigering og installering af modificeret basis motorprogram
  5. Måling på rullefelt med diagnose udstyr af 1. tuning (med log af kerne parametre)
  6. Yderligere redigering af program udfra log samt installering
  7. Måling på rullefelt med diagnose udstyr af 2. tuning (med log af kerne parametre)
  8. Eventuel gentagelse af punkt 6 og 7
  9. På denne måde har vi så lavet et unikt program tilpasset den enkelte motor
  10. Slut måling på rullefelt efter tuning

 

Selve tuningen tager typisk 2,5 - 4 timer.

 

Det er muligt at lave yderligere tilvalg eks. EGRoff. Klik her for info.

 

Stage 2.

 

Stage 2 tuning indeholder både softwaretilpasning og hardware.

 

Stage 2 Benzin 

Følgende hardware kan være nødvendige:

  • Komplet udstødning med sportskatalysator
  • Airbox / luftindtag / luftfilter
  • Individuel programmering / indkøring af Motorstyring på vores store 4x4 rullefelt

 

Stage 2 Diesel :

Følgende hardware kan være nødvendige:

  • Racing DPF / Downpipe
  • Airbox / luftindtag / luftfilter
  • Individuel programmering / indkøring af Motorstyring på vores store 4x4 rullefelt
  • Stage 2 kræver, at partikelfilteret fjernes fra udstødningen eller udskiftes med et Racing DPF filter. Husk, at fjernelsen af DPF filter ikke er lovlig til brug på offentlige veje i EU. Stage 2 med DPF-off er kun tilgængelig til sportsbrug eller eksport uden for EU.

 

Stage 3:

Stage 3. Benzin : Kan følgende Hardware dele være nødvendige

  • Komplet udstødning med sportskatalysator
  • Stor intercooler
  • Forstærket Dump Valve Forge
  • Forstærket kobling
  • Forstærket Højtryks benzinpumpe
  • Større dyser
  • Airbox / luftindtag / luftfilter
  • Hybrid Turbo
  • Individuel programmering / indkøring af Motorstyring på vores store 4x4 rullefelt

Stage 3. Diesel : Kan følgende Hardware dele være nødvendige

  • Racing DPF / Downpipe
  • Airbox / Sportsluftfilter
  • Stor intercooler
  • Hybrid Turbo
  • Større dyser
  • Forstærket kobling
  • Komplet sports udstødning
  • Individuel programmering / indkøring af Motorstyring på vores store 4x4 rullefelt

 

 -Stage 4:

- Komplet udstødning med sportskatalysator
- Stor intercooler
- Forstærket Dump Valve Forge
- Forstærket kobling
- Forstærket Højtryks benzinpumpe
- Airbox / luftindtag / luftfilter
- Meget stor Hybrid Turbo
- Individuel programmering / indkøring af Motorstyring på vores store 4x4 rullefelt

En meget anvendt måde at reducere NOx-emissionerne er genbrug af udstødningsgasser. (Exhaust Gas Recycling eller EGR). Dette indebærer at man genbruger en kontrollerbar del af motorens udstødningsgas tilbage i indsugningsluften.
En ventil(EGR ventil) bruges til at styre gasstrømmen, Denne EGR ventil er roden til meget ondt i en moderne diesel motor. vi kan deaktivere denne ventil (såkaldt EGR-OFF), så din motor forbliver ren og problemerne vedrørende EGR ventilen er løst. Samtidig reduceres brændstofforbruget med optil 10%

Exhaust Flap Control giver dig mulighed for at kontrollere eller ændre åbning og lukning af udstødningsventilerne for mere eller mindre lyd. Når ventilerne er lukket, er udstødningen i stille tilstand. Når der er åbnet helt, er udstødningssystemet i maksimal strømningsmodus, og lyden af din udstødning er derfor højere.

Fjernelse af Diesel partikelfilter (DPF) resulterer i øget ydelse.

Eller giver det dig andre problemer ?  DPF kan erstattes ef et rør / downpipe og er som ofte billigere end at købe et nyt DPF filter samtidig reducerer du dit brændstofforbrug med optil 10% og turboladerens levetid øges

Map Switch / Multimap funktionen gør det muligt at skifte mellem forskellige motor programmer. Du kan vælge det program der passer til dit behov Eks : Race, Sport, Normal, Øko, Begrænset (forældre kontrol)

"POP & Bangs" er lyden af brændstof exploderer i din udstødning når speeder slippes. Vi udviklede denne funktion for at holde turbolader omdr. og dermed reducere reaktionstid når du går tilbage på gassen efter en deceleration. Det en anti-lag funktion for turbo biler. Kræver racer metal kat eller ingen katalysator